Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
#TheFitLife
Pilates: ‘‘Έρωτας’’ από τη πρώτη ματιά!

Τι είναι το Pilates

Η μαγική στιγμή της γνωριμίας και της αποδοχής μιας απίστευτης εμπειρίας, η οποία σε συνεπαίρνει, σου δίνει φτερά. Ένας έρωτας με την πρώτη ματιά! Μια αισιοδοξία και χαρά σε πλημμυρίζει, ενώ αισθάνεσαι δύναμη και ηρεμία μαζί, την απόλυτη πληρότητα. Από τη στιγμή που μπήκε στη ζωή σου, δε μπορείς να σκεφτείς μια μέρα χωρίς… Pilates. Βρέθηκες σε ένα μάθημα, αποφάσισες να το δοκιμάσεις και έχει μπει στη ζωή σου για τα καλά. Έχεις μάθει για τη φιλοσοφία του, την ισορροπία που πρέπει να έχει το σώμα και το πνεύμα και ξεκίνησες συνειδητά να διορθώνεις τη στάση σου, στη δουλειά… όταν περπατάς… στο σπίτι. Νιώθεις κάθε σημείο του σώματος σου, ελέγχεις την κίνηση κάθε μέλους σου, σε συνδυασμό με σωστή αναπνοή νιώθοντας ευεξία και αυτοέλεγχο

Ο ιδρυτής της μεθόδου Pilates και η φιλοσοφία του

Ο Joseph HPilatesο, ιδρυτής του Contrology, όπως ο ίδιος είχε ονομάσει τη μέθοδο προπόνησης αρχικά, στόχευε στην αρμονία πνεύματος και σώματος, καθώς πίστευε πως ο έλεγχος του νου επιφέρει και πλήρη έλεγχο του σώματος. Κατά την εκτέλεση των ασκήσεων χρειάζεται αυτοσυγκέντρωση και μια απλή, αλλά ιδιαίτερη τεχνική αναπνοής. Το κέντρο του σώματος, powerhouse κατά τον Joseph Pilates, αποτελείται από τους εν τω βάθει κοιλιακούς μύες, οι οποίοι κατά κύριο λόγο είναι υποστηρικτικοί της σπονδυλικής στήλης και σταθεροποιούν το σώμα για σωστότερη εκτέλεση των κινήσεων, αυξάνοντας και τη δυσκολία της άσκησης. Ο έλεγχος του κέντρου του σώματος, με συντονισμό των κινήσεων όλων των μελών, άνω και κάτω άκρων, σεβόμενο το εύρος κίνησης κάθε άρθρωσης, ενισχύει την αποτελεσματικότητα των ασκήσεων. 

Ποιός μπορεί να ασκηθεί με τη μέθοδο Pilates;

Το Pilates είναι ιδανικό για όλα τα επίπεδα ασκούμενων, από τον πιο αρχάριο έως τον πιο προχωρημένο, διότι το ασκησιολόγιο του χωρίζεται σε επίπεδα. Η ένταση του μπορεί να χαρακτηρισθεί από ήπια έως και υψηλή, ανάλογα με τον αριθμό των επαναλήψεων, το ρυθμό εκτέλεσης, το διάλειμμα μεταξύ των ασκήσεων και την αντίσταση που χρησιμοποιείται. Ευεργετεί ακόμα και επαγγελματίες αθλητές, οι οποίοι μπορεί να έχουν διάφορα θέματα μυϊκών ανισορροπιών ή θέματα ευλυγισίας και ευκινησίας. Συμβάλει στην μυϊκή συναρμογή και ισορροπία σε κάθε ηλικία. 

Είναι μόνο για γυναίκες η μέθοδος Pilates;

Η μέθοδος Pilates δεν είναι μόνο για γυναίκες. Η μέθοδος αυτή ενδυναμώνει στηρικτικούς μύες του κορμού, αλλά και γενικότερα όλο το σώμα, προσφέροντας ευλυγισία και ευκινησία ταυτόχρονα. Αυξάνει έτσι την ευεξία και την ποιότητα ζωής. Οι άνδρες λόγω της ακαμψίας στους μύες τους, θα ευεργετηθούν ακόμα περισσότερο από ένα συστηματικό πρόγραμμα Pilates.

Ποιά είναι τα όργανα που χρησιμοποιούνται στο Pilates;

Ένα μάθημα Pilates δεν είναι ποτέ βαρετό! Εμπλουτίζεται με τη χρήση μικρών οργάνων (λάστιχα, ring, μαξιλάρι, Stick, μικρή και μεγάλη μπάλα), αλλά και με την επέκταση του ασκησιολογίου σε άλλη διάσταση. Επιπρόσθετα, υπάρχει και μεγαλύτερος εξοπλισμός (Reformer, Cadilac, Wunda Chair, Arm Chair Barrel) κάνοντας το Pilates μια ιδιαίτερη εμπειρία. Η προπόνηση αποτελείται από μια ποικιλία ασκήσεων των 4-10 επαναλήψεων και η συνεδρία έχει διάρκεια 50 λεπτά συνήθως. Αρκούν δύο ή τρεις προπονήσεις την εβδομάδα για άμεσο οφέλος στη φυσική κατάσταση του αθλουμένου.

Ποιά είναι τα οφέλη που θα έχω αν κάνω συστηματικά Pilates;

1. Θα αποκτήσεις καλύτερη στάση σώματος (το Pilates ευθυγραμμίζει τη σπονδυλική στήλη, εντός και εκτός μαθήματος. Η άσκηση εκπαιδεύει το σώμα να κινείται σωστά, διατείνοντας τους τραυματισμένους μύες και δυναμώνοντας τους αδύναμους)

2. Το κέντρο σου θα γίνει πιο δυνατό (πολλές στάσεις του Pilates στοχεύουν συγκεκριμένα τους μύες του κέντρου σας, όπως τους κοιλιακούς, το κάτω τμήμα της μέσης και το πυελικό έδαφος)

3. Θα αποκτήσεις την τέλεια ισορροπία

4. Θα αναπνέεις καλύτερα (η μετρημένη αναπνοή είναι ένα τεράστιο κομμάτι του Pilates και όχι άδικα. Η βαθιά, ελεγχόμενη αναπνοή αποσυμπιέζει τη σπονδυλική στήλη, συσφίγγει και γυμνάζει τους κοιλιακούς, καίει περισσότερες θερμίδες, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, δίνει ενέργεια και διεγείρει τα εσωτερικά όργανα)

5. Θα αποφεύγεις μυϊκά λάθη

6. Θα φτιάξεις γραμμωμένους μύες και θα αναπτύξεις την ευλυγισία σου

 

Tip: Με τη μέθοδο Pilates προπονείς σώμα και πνεύμα. Μαθαίνεις να ρυθμίζεις την αναπνοή σου και να διορθώνεις τη στάση σου, πράγματα που σταδιακά θα εντάξεις και στην καθημερινότητα σου!

 

Βρες κάποιον εξειδικευμένο επαγγελματία που να κάνει προπονήσεις pilates μέσω της fitpal εδώ και ξεκίνα να εφαρμόζεις αυτή την φανταστική μέθοδο που θα σε βοηθήσει στην καθημερινότητά σου σήμερα κ όλας!