Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
#TheFitLife
Η Μεσογειακή Διατροφή

Ποια η καλύτερη διατροφή;

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες και έρευνες (άνω των 5000 σε αριθμό!!!) Πανεπιστημίων στον κόσμο, μεταξύ αυτών και του Harvard, η ιδανική διατροφή για υγεία και διατήρηση σωστής σύστασης στο σώμα, καθώς και πρόληψης παχυσαρκίας και μεταβολικών νοσημάτων είναι η Μεσογειακή. Η Μεσογειακή Διατροφή, αυτή που ακολουθούμε στο σπίτι, με αυτή που μεγαλώσαμε ως παιδιά δηλαδή, προσφέρει τα καλύτερα οφέλη για την υγεία. 

Ποια είναι η διατροφική πυραμίδα;

Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα από τις μελέτες έχουν παρουσιασθεί περιληπτικά στην Διατροφική Πυραμίδα (Εικόνα 1), η οποία είναι ευρέως γνωστή και μας βοηθάει με μια εικόνα να διατηρήσουμε τη διατροφή μας και να μάθουμε να παίρνουμε στοιχεία από όλα της τα επίπεδα. Για να την ακολουθήσουμε, δεν χρειάζεται εκπαίδευση και κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια, φθάνει να θυμηθούμε κάποιες απλές συνήθειες όπως, κατανάλωση 1-2 μερίδων την ημέρα, φρούτων και λαχανικών, δημητριακών, πατάτας, οσπρίων και ξηρών καρπών, ως πλούσια πηγή πρωτεϊνών και αντιοξειδωτικών, πρόσληψη φυτικών ινών και βιταμινών, αλλά και ενυδάτωση. Επιλογή 2 μερίδων καθημερινά γαλακτοκομικών προϊόντων (χαμηλά σε λιπαρά για τους ενήλικες). Κατανάλωση λευκού κρέατος (κοτόπουλο, ψάρι) 2-3 φορές την εβδομάδαγια επαρκή πρόσληψη πρωτεΐνης και Ω3, Ω6 λιπαρών οξέων, με μείωση του κόκκινου κρέατος σε 1 φορά την εβδομάδα. Το ελαιόλαδο να είναι η κύρια πηγή λιπαρών ως πηγή υγιών μονοακόρεστων λιπαρών και να αποφεύγουμε γλυκά και επεξεργασμένα τρόφιμα όπως έτοιμα φαγητά (junkfood), λευκό ψωμί και προϊόντα φούρνου.

Ποια η αλλαγή που έχει γίνει στη διατροφική πυραμίδα;

Την τελευταία δεκαετία, η Διατροφική Πυραμίδα έχει μια μικρή αλλαγή! Εντάσσει στη βάση της την τακτική σωματική δραστηριότητα, την επαρκή ανάπαυση και την παρέα κατά τη διάρκεια των γευμάτων.Αυτή η διαδικασία προσφέρει πολλά, καθώς μειώνει το άγχος και το στρες, ενώ η αργή κατανάλωση των γευμάτων βελτιώνει το αίσθημα κορεσμού και διευκολύνει την πέψη.Επισημαίνεται επίσης, η αξία της ποικιλίας, αλλά και της εποχικότητας στα είδη που καταναλώνουμε, ενώ τονίζεται η αξία κατανάλωσης νερού και των αφεψημάτων από φυσικά βότανα.

Είναι το νερό σημαντικό στη διατροφή μας;

Το νερό, τα αφεψήματα κερδίζουν επάξια την θέση τους στη βάση της διατροφικής πυραμίδας, αφού τονώνουν τον οργανισμό και βοηθούν στην αύξηση του μεταβολισμού μας συμβάλλοντας στη διατήρηση του σωματικού βάρους.Τα βότανα και τα μπαχαρικά δίνουν γεύση στα φαγητά μας με φυσικό τρόπο, είναι γνωστά για την αντιοξειδωτική τους δράση και βοηθούν την καλή λειτουργία του μεταβολισμού.

Ποια η σημασία της άσκησης στην υγεία μας;

Η συστηματική άσκηση πέραν της θετικής επίδρασης που έχει στην υγεία, βοηθάει στην επίτευξη ουδέτερου ενεργειακού ισοζυγίου (οι θερμίδες από τις τροφές που προσλαμβάνουμε είναι ίσες µε αυτές που ξοδεύουμε), ή αρνητικού ισοζυγίου (οι θερμίδες που ξοδεύουμε σε δραστηριότητες είναι περισσότερες από αυτές που προσλαμβάνουμε με την διατροφή), οπότε βελτιώνουμε το σωματικό μας βάρος και την υγεία μας.

Γιατί το να τρώμε με παρέα είναι πιο υγιεινό;

Η συντροφικότητα-παρέα, ειδικά κατά την ώρα του γεύματος, είναι σημαντική. Όταν τρώμε με παρέα ο χρόνος κατανάλωσης της τροφής μεγαλώνει με αποτέλεσμα να δημιουργείται στον εγκέφαλο η αίσθηση κορεσμού, οπότε σταματάμε να τρώμε, ενώ όταν τρώμε βιαστικά, προσλαμβάνουμε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού από αυτή πού πραγματικά χρειαζόμαστε. Επίσης, όταν τρώμε με παρέα κάνουμε πιο υγιεινές επιλογές. Αποφεύγουμε τις πλούσιες σε λίπος και θερμίδες τροφές και επιλέγουμε περισσότερες σαλάτες.

 

Tip: Μην πέφτετε στην παγίδα μαγικών διατροφών, εξοντωτικών διαιτών. Υιοθετήστε τη Μεσογειακή Διατροφή, με αποφυγή επεξεργασμένων τροφών και με συστηματική άσκηση για σίγουρα αποτελέσματα στη φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού, για διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους, αλλά και πρόληψη χρόνιων παθήσεων.